ترافیک نیروی حیاتی هر کسب‌وکار آنلاینی است. نبود ترافیک ارگانیک معادل نداشتن فروش و نداشتن فروش معادل نداشتن درآمد است. در این مطلب به معرفی 14 روش نوین جهت افزایش ترافیک ارگانیک می‌پردازیم:

1.     بررسی تاثیرمحتوای سایت و حذف محتوای ضعیف بر دریافت ترافیک ارگانیک

داشتن سایتی با محتوای ضعیف و باکیفیت پایین نشان از سئو ضعیف آن سایت است زیرا موتورهای جستجو تمام صفحات را بررسی می‌کنند و صفحات با محتوای ضعیف کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیده می‌شوند. هرس کردن به معنای بررسی و حذف محتوای ضعیف از سایت است. صفحاتی که دارای لینک‌های ضعیف، ترافیک ارگانیک کم، محتوای ضعیف از مواردی هستند که باید حذف شوند.

این نوع از صفحات ارزشی برای سایت شما ندارند و با هدر دادن زمان کراولرهای موتور جستجو باعث می‌شوند که محتوای باارزش سایت نیز توسط آن‌ها بررسی نگردد.

نکاتی در مورد هرس و حذف محتوا از سایت وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک منبع مهم در سایت خود دارید که لینک ورودی یا ترافیک ارگانیک کمی دارد اما لینک‌های داخلی زیادی دارد باید از حذف آن صرف‌نظر کنید.جزئیات بیشتر درباره حذف لینک منبع و ترافیک ارگانیک را در

این لینک ببینید.

طی بررسی موارد چهار استراتژی در سطح صفحه پیشنهاد می‌گردد:

1.     محتواهایی که مرتبط هستند و ترافیک ارگانیک و نرخ تبدیل بالایی دارند.

2.     محتوا را بهبود ببخشید تا بتوانید ترافیک ارگانیک بیشتر و یا بیشتر از قبل داشته باشید.

3.     محتوا را با بک لینک‌هایی که در کلمات کلیدی با رتبه بالا در رقابت‌اند ادغام کنید.

4.     محتواهایی که لینک، ترافیک ارگانیک یا نرخ تبدیل ندارند را حذف کنید.برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهبود نرخ تبدیل هنگام خرید ورودی گوگل را در

bazdidyar.com ببینید.

حال چگونه تشخیص دهیم که کدام صفحات را نگه‌داریم و یا کدام صفحات را بهبود ببخشیم یا کدام صفحات را ویرایش یا حذف کنیم؟

ابتدا شما باید بدانید کدام‌یک از صفحات یا پست‌های شما دارای لینک ورودی است؟ شما می‌توانید از دو سایت URL Profiler و Ahrefs استفاده کنید.

ابتدا آدرس اینترنتی یا URL نقشه سایت خود را کپی کنید سپس در قسمت URL list بر روی گزینه Import from XML sitemap راست کلیک کنید و گزینه Import را انتخاب کنید و آدرس نقشه سایت را در آن پیست کنید و روی دکمه Import کلیک کنید.


خرید ورودی گوگل


2.     ناکارآمدی کلمات کلیدی و کاهش چشم گیر ترافیک ارگانیک

ناکارآمدی کلمات کلیدی عبارت است از زمانی که چندین صفحه از وب‌سایت شما برای یک کلمه کلیدی رقابت کنند. چرا ناکارآمدی کلمات کلیدی مشکل ایجاد می‌کند؟

·        گوگل همواره در تلاش است تا بداند کدام‌یک از صفحات سایت شما دارای رتبه‌ی بالاتری است بنابراین در این صورت نمی‌تواند صفحه با رتبه‌ی بالاتر را تشخیص دهد و انتخابی صورت نمی‌گیرد.

·        لینک‌ها، اشتراک‌ها بین دو یا چند صفحه تقسیم می‌شود و موجب می‌شود هریک از صفحات اعتبار کمی داشته باشند.

هنگام استفاده از کلمات کلیدی ناکارآمد سایت شما با خودش رقابت می‌کند و شما درصد زیادی از شانس رتبه گرفتن را از دست خواهید داد بنابراین هرگز نباید از این نوع کلمات کلیدی استفاده کنید.

شما می‌توانید مشکل ناکارآمدی کلمات کلیدی را در سه مرحله شناسایی کنید:

1.     با استفاده از SEMrush کلمات کلیدی دارای رتبه‌ی وب‌سایت خود را شناسایی کنید.

2.     صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی مشخص دارای رتبه است را پیدا کنید.

3.     این مسئله با ترکیب دو یا چند منبع به یکدیگر یا حذف یکی از آن‌ها (تعریف صفحه 404 برای آن صفحه) را حل کنید.

3.کلمات کلیدی کم رقیب را پیدا کنید.

بهبود رتبه‌ی کلمات کلیدی که قبلاً دارای رتبه هستند راهی سریع و آسان برای کسب ترافیک  ارگانیک بیشتر است.

حال این کار را چگونه انجام دهیم؟

1.     شناسایی کلمات کلیدی که دارای رتبه هستند.

2.     صفحات را مجدداً برای کسب ترافیک  ارگانیک بیشتر بهینه‌سازی و راه‌اندازی کنید.

مروری سریع بر چگونگی بهینه‌سازی پست‌ها در جهت افزایش رتبه:

§        بروز رسانی تکنیک‌های موجود با تصاویر جدید و اطلاعات کافی

§        3 تا 5 استراتژی به پست اضافه کنید

§        پست را در رسانه‌های اجتماعی ارتقا دهید

§        برای دریافت سیگنال‌های اجتماعی از کمپین‌های رسانه اجتماعی هزینه کنید.

§        کمپین تبلیغاتی به‌منظور دریافت لینک اضافی راه‌اندازی کنید.

§        پست‌های مرتبط را با لینک‌های داخلی به یکدیگر ربط دهید.

اطلاعات بیشتر در moz.

 

4. اجرای تحقیقات کلمات کلیدی در سطح زیرپوشه

همه‌ی کلمات برابر نیستند. سایتی که از طریق ادسنس کسب درآمد می‌کند تمام کلمات کلیدی را برای نمایش و کلیک بیشتر اولویت‌بندی می‌کند.

یک وب‌سایت وابسته مانند Wirecutter کلمات کلیدی موردنظر را بررسی می‌کند، راه‌حل‌های مختلف را برای حل مشکل یا رفع نیاز خاص ارزیابی می‌کند.

فروشگاه‌های اینترنتی شرایط ترتیبی را اولویت‌بندی می‌کنند زیرا این موارد موجب خرید مستقیم بیشتر می‌گردد.

ازآنجایی‌که مدل‌های مختلف کسب‌وکار درخواست‌های جستجو را اولویت‌بندی می‌کنند موجب می‌گردد تا مطمئن شوید که در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی دنبال اصطلاحاتی هستید که بزرگ‌ترین پتانسیل را دارند این مورد بر روی وب‌سایت‌های جدید و وب‌سایت‌های موجود اعمال می‌شود و از این طریق می توان ترافیک ارگانیک سایت را بهبود بخشید.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اجرای این نوع تحقیق آنالیز کلمات کلیدی در سطح زیرپوشه است.

مهم: این استراتژی وقتی کار می‌کند که سایت شما دارای ساختار URL مشخص با انواع محتوای سازمان‌یافته در زیرپوشه‌های اختصاصی است.

5. اثر ارگانیک سایت خود را با کلمات کلیدی ثانویه گسترش دهید.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش ترافیک ارگانیک این است که محتوای شما بتواند برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بگیرد.

چگونه اثر ارگانیک را در محتوا گسترش دهیم؟

اولین مرحله از فرآیند پیدا کردن لیستی از کلمات کلیدی ثانویه هدف است که جستجو شده‌اند.

در اینجا چند روش سریع برای انجام این کار معرفی می‌شود:

1.     مقالات رقیب من

در ابزار Keyword Explorer موضوع اصلی یکی از مقالات خود را وارد کنید. سپس می‌توانید در قسمت گزارش تمام مقالاتی که رتبه بالایی دارند به همراه رتبه دامنه، تعداد لینک‌ها، ترافیک ارگانیک، تعداد کلمات کلیدی و. ر مشاهده خواهید کرد.

2.     شکاف محتوا را در سطح URL اجرا کنید.

چگونه شکاف کلمات کلیدی را شناسایی کنم؟ به ابزار Site Explore مراجعه کنید و url خود را در آن وارد کنید. سپس به بخش Organic Search بروید و بر روی گزینه Content Gap Analysis link کلیک کنید. آنگاه آدرس 10 مقاله رقابتی خود را وارد کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید لیستی از کلمات کلیدی مقالاتی که در رقابت با یکدیگر هستند را مشاهده خواهید کرد.

6. صفحات جدید خود را به صفحات موجود معتبر لینک دهید.

می‌خواهید بخشی از محتوای شما سریع منتشر شود؟

به‌محض اینکه یک پست جدید را منتشر کردید، یک لینک از محتوای خود را به آن اضافه کنید.

حال چگونه صفحات باارزش سایت را پیدا کنیم؟

1.     از گزارش Best by links سایت Ahrefs استفاده کنید.

در این گزارش شما هریک از صفحات سایت خود را با برحسب تعداد لینک‌های ورودی مشاهده خواهید کرد. لینک‌ها را بررسی کنید و بهترین لینک را برای اضافه کردن به پست خود انتخاب کنید.

2.     از گزینه Links to Your Site ابزار سرچ کنسول استفاده کنید.

این گزینه تمام صفحاتی از سایت شما که از دامنه‌های دیگر لینک گرفته‌اند را نشان می‌دهد.

3.     از گزینه top pages ابزار گوگل آنالتیک استفاده کنید.

این گزینه صفحاتی از سایت شما که دارای بیشترین مقدار ترافیک ارگانیک ورودی هستند را نشان می‌دهد.

7. کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال را ارزیابی کنید.

هر سؤالی برای رفع مشکلی مطرح می‌گردد. دانستن این‌که کدام سؤالات خاص و کلمات کلیدی توسط کاربران در موتورهای جستجو انجام می‌شود فرصتی است برای:

1.     آگاهی بیشتر در مورد نام تجاری یا ترافیک ارگانیکی که دقیقا مشتری دنبال آن است.

2.     تقویت نرخ تبدیل یا شناسایی نقاط برای تبدیل

کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال می‌تواند از طریق رسانه‌های مختلف ازجمله وبلاگ، فیلم‌ها، بخش‌های پرسش و پاسخ در صفحات محصول یک فروشگاه اینترنتی به کار گرفته می‌شوند.

8. افزایش نرخ کلیک توسط داده‌های سرچ کنسول

نه‌تنها میزان کلیک ک عامل اثبات‌شده برای ارزیابی است بلکه برای انتقال رتبه ترافیک ارگانیک است.

چگونه نرخ کلیک را افزایش دهیم؟ دو راه برای افزایش نر کلیک وجود دارد:

1.     بهبود رتبه

رتبه صفحات با رتبه بالاتر به‌طور عموم بیشتر کلیک می‌شوند را بهبود ببخشید. به‌عنوان‌مثال اکثر جستجوگران بر روی نتایج موتورهای جستجو که در صفحات 1 یا 2 قرار دارند کلیک می‌کنند و کسی سراغ صفحه‌های بعدی نمی‌رود.

2.     محتوای خود را در نتایج موتورهای جستجو به فروش برسانید.

جهت تأثیرپذیری در تگ‌های عنوان و توضیحات کلمه فروش را ب محتوای خود اضافه کنید و از این طریق نرخ کلیک و درنتیجه ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید.

9. لینک‌های حذف‌شده را با صفحات 404 نام‌گذاری کنید.

لینک‌ها نقش مهمی در کسب رتبه و ترافیک ارگانیک سایت شما دارند. اگر شما بخواهید برای کلمه کلیدی رتبه بگیرید شما نیاز به اعتبار صفحه دارید و کاری که شما باید برای کسب اعتبار انجام دهید این است که بک لینک‌های باکیفیت ایجاد کنید.

میلیون‌ها روش برای ساخت بک لینک وجود دارد. بک لینک‌هایی مؤثر واقع می‌شوند که برای دریافت آن‌ها زمان صرف کنید و بر روی آن‌ها کارکنید.

قبل از اینکه انرژی خود را برای دریافت لینک کنید مطمئن شوید که ابتدا لینک‌های سریع را جمع‌آوری کرده‌اید زیرا این کار باعث می‌شود برخی کاربران سریع‌تر به سایت شما جذب شوند و اعتماد را برای سایت شما به ارمغان می‌آورد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای لینک‌های حذف‌شده ساخت صفحه 404 می‌باشد. سایت‌ها مدام در حال تغییر هستند، محصولات حذف و اضافه می‌شوند، اطلاعات بروز رسانی می‌گردند لینک‌ها تغییر داده می‌شوند، صفحات ویرایش یا به‌روزرسانی می‌شوند. همه‌ی این موارد بر روی سئو داخلی و سئو خارجی و دریافت ترافیک ارگانیک تأثیرگذارند.

بعد از یافتن صفحات حذف‌شده بایستی دو کار انجام شود:

1.     با استفاده از ریدایرکت 301 صفحات حذف‌شده را به صفحات 404 ریدایرکت کنید.

2.     در صفحه مرتبط به کاربران اطلاع دهید که صفحه منتقل‌شده است و از آن‌ها بخواهید لینک را بروز رسانی کنند.

10. سیلوهایی قوی برای محتوا ایجاد کنید و از هم‌پوشانی صفحات جلوگیری کنید.

سیلوهای محتوا نقش مهمی بر سئو سایت شما دارد. سیلو به معنای دسته‌بندی محتوا نیست به‌عبارت‌دیگر سیلو دسته‌بندی هم‌معنا نیستند و دو عبارت مجزا از هم هستند.

سیو مجموعه‌ای (مخزنی) از محتواست که در یک شاخه قرارگرفته و در دسترس هستند. معماری سیلو به شما کمک می‌کند شما بهتر ساختار url را تشخیص دهید.

سیلو محتوا تجربه کاربری سایت شما را افزایش می‌دهد و به افزایش ترافیک ارگانیک شما کمک شایانی می‌کند؛ زیرا:

1.     ارتباط را افزایش می‌دهد.

سیلو محتواهای مرتبط را به یکدیگر مرتبط می‌کند. به‌عنوان‌مثال تمام مطالب مربوط به یوگا در یک سیلو قرار می‌گیرند.

2.     به جریان لینک جویس شما کمک می‌کند.

چون شما یک ساختار سلسله مراتبی ایجاد می‌کنید، سیلو تضمین می‌کند جریان اعتبار سایت شما مؤثرتر شود. یک صفِحه یتیم یا بدون لینک به صفحاتی گفته می‌شود که لینک داخلی ندارد و نمی‌تواند توسط کاربران و کراولرها جستجو شود و می‌تواند به تجربه کاربری سایت شما و رتبه‌ی آن صدمه وارد کند.

11. شکاف کلمات کلیدی را پیدا کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی پایه و اساس کمپین‌های موفق سئو است. وقتی کلمات کلیدی شما دارای رتبه باشند، جریانی از ترافیک ارگانیک هدف‌دار را به سایت شما هدایت خواهد شد.

به‌طور خاص کلمات کلیدی رقبا که دارای رتبه هستند و شما رتبه‌ای در آن کلمات ندارید این به شما کمک می‌کند که هر حفره و شکاف را در استراتژی محتوای خود شناسایی کنید و دریافت ترافیک ارگانیک را شروع کنید.

12. از استراتژی Barnacle SEO برای معرفی برند خود را به منابع معتبر که در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند، استفاده کنید.

Barnacle SEO استراتژی است که شما می‌توانید توسط آن وب‌سایت خود را به وب‌سایت‌های بزرگ‌تر و معتبرتر تبلیغ کنید و تا ترافیک ارگانیک زیادی وارد سایت شما گردد.

به‌عنوان‌مثال، یک مغازه‌دار مواد غذایی می‌تواند رتبه بالایی را از طریق حساب Yelp در دسته کسب‌وکارهای تجاری به دست آورد. با شناسایی سایت‌های محبوب و سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار خود می‌توانید از مزایای استراتژی barnacle SEO بهره‌مند شوید.

برقراری ارتباط با برخی وب‌سایت‌ها مشکل است. شما می‌توانید نام دامنه‌ی سایتی که قصد برقراری ارتباط با آن را دارید در سایت SEMrush وارد نمایید تا مشاهده کنید در چه کلمات کلیدی دارای رتبه‌ی بالایی هستند.

اگر مورد مناسبی را یافتید وارد حساب کاربری خود در آن سایت شوید و سعی کنید برند وسایت خود را در آن تبلیغ کنید.

مهم‌ترین نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشت:

آیا سایت اجازه نظر دادن به بازدیدکنندگان می‌دهد؟

آیا سایت به شما اجازه می‌دهد در آن لینک سایت خود را بگذارید؟

آیا قبل از شما رقبا در آن سایت حضورداشته‌اند؟

آیا بازدیدکنندگان می‌توانند به‌طور مستقیم با سایت شما ارتباط برقرار کنند؟

13. از استراتژی Parasite SEO برای رتبه دهی به اصطلاحات با رقابت بالا استفاده کنید.

Parasite SEO به معنای استفاده از سایت‌های دیگر برای رتبه گرفتن در اصطلاحاتی است که دارای رقیب زیادی هستند. تفاوت آن با استراتژی Barnacle SEO چیست؟ در Barnacle SEO شما از طریق پروفایل یا نظر دهی در یک سایت صنعتی مرتبط با سایت خود یا دایرکتوری‌های معتبر سعی در رتبه گرفتن برای خود هستید و در Parasite SEO شما یک محتوای جدید را روی وب‌سایت‌های معتبر منتشر می‌کنید و از این طریق رتبه می‌گیرید.پیشنهاد میکنیم

راهکار های بکلینکو را هم در این باره ببینید.

حال باید چگونه این کار را باید انجام دهیم:

1.     کلمات کلیدی مربوط به کسب کار خود را شناسایی کنید.

2.     یک مقاله هدف‌دار با آن کلمات کلیدی منتشر کنید.

ارسال مقاله یا پست مهمان می‌تواند بسیار مؤثر باشد زیرا موجب ورود ترافیک ارگانیک به وب‌سایت شما، فروش بیشتر و معرفی برند شما می‌گردد.

14. افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت از طریق بک لینک‌های پیوسته

بک لینک‌های در سطح دامنه و بک لینک‌های در سطح صفحه هر دو ازجمله فاکتورهای مهم در کسب رتبه‌های بالا می‌باشد.

اما شما نمی‌توانید تنها با خرید چند بک لینک به نتیجه‌ی مطلوبی دست پیدا کنید بلکه نیاز است این کار به‌طور مدام و پیوسته انجام شود. اکثر افراد تمام زمان و تلاش خود را برای محتوا انجام می‌دهند و به بک لینک توجهی ندارند.

در اینجا سه استراتژی مهم را برای بک لینک گرفتن معرفی می‌کنیم:

·        لینک‌های سایت‌های رقیب را سرقت کنید

·        پایگاه داده‌ای از افرادی که به شما لینک داده‌اند را نگه‌داری کنید

·        اجرای لینک‌های رقیب در مقیاسی بزرگ‌تر


مشخصات

  • دانلود + ادامه مطلب (منبع اصلی)
  • کلمات کلیدی: سایت ,کلیدی ,کلمات ,ترافیک ,     ,ارگانیک ,کلمات کلیدی ,ترافیک ارگانیک ,استفاده کنید ,موتورهای جستجو ,دارای رتبه ,افزایش ترافیک ارگانیک ,نتایج ?
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارشدهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایگاه ادیت جی تی ای 5 دانلود فیلم بزرگسالان قفســــه کتاب ها شهید ناصر شهبازی کتابخانه عمومی دکتر مهین حصیبی جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی Knowledge Cottage سازمان نظام مهندسی استان فارس تک بیت های ناب راهیان ظهور